Xarxes socials

Actualment una eina de comunicació molt rellevant que tenim a la nostra disposició són les xarxes socials corporatives. Cal saber però, com administrar-les, quan, i quins missatges emetre-hi. A Ro Comunicació sabem com gestionar-les per treure’n el màxim rendiment corporatiu.

Facebook: 1,28 bilions d’usuaris. Una de les xarxes socials més conegudes que abasta tot tipus d’edats. Aquest tipus de plataforma pot utilitzar-se com aparador. A través de vídeos, fotos i text, els usuaris participaran en les nostres converses, sempre que, mostrem contingut de valor i de qualitat.

Twitter: 255 milions d’usuaris. El contingut en aquesta xarxa es consumeix de forma ràpida, de manera que les publicacions han de ser de valor. Serveix molt bé per complementar l’atenció del client, ja que es fa d’una manera immediata i eficaç.

Instagram: Des de la seva creació, Instagram ha tingut una gran popularitat. Al mes de novembre de 2011 tenia 12 milions de seguidors i, actualment, l’aplicació té més de 100 milions d’usuaris actius, actualment és una de les apps més utilitzades (se situa entre les 10 més utilitzades). Això ha fet que Instagram no passi desapercebut pel sector empresarial i vegi l’opció d’utilitzar-lo com a una eina més de màrqueting i branding en les seves estratègies de comunicació social.

Pinterest: La idea dels seus creadors és la de “connectar tot el món a través de coses interessants”, compartint continguts inspiradors. La gran majoria dels usuaris són dones (un 80% aproximadament). Pinterest és un gran aparador d’imatges i vídeos que ens mostren “estils de vida”, amb el que qualsevol usuari es pot sentir identificat, i que ens prepara i redirigeix cap a la compra online, per la qual cosa és un mitjà molt interessant per incrementar les visites i vendes de diversos tipus de negoci.

Youtube: Youtube pot esdevenir un gran aliat per nosaltres. Comptar amb un canal propi de Youtube també proporciona avantatges importants a nivell de comunicació:

Gran volum de visitants. YouTube és una plataforma d’entreteniment on podem trobar contingut
de tot tipus. Per aquest motiu, és lògic pensar que el nostre producte -en aquest cas, vídeos
corporatius o de qualsevol altre gènere- seran consumits per moltíssima gent, doncs hi ha
enregistraments per a tots els gustos. No cal ser molt espavilat per adonar-se que els seus visitants
es compten per milions, i augmenten cada dia. Alhora, van descendint els consumidors de
productes televisius i radiofònics, molts d’ells emprant el seu temps a gaudir del contingut d’aquesta
xarxa.

Difusió dels continguts. Tot el contingut del nostre canal Youtube pot aparèixer en altres xarxes
socials, a través de publicacions en murs, links directes, aparició en pàgines d’èxit, creació
d’esdeveniments, etc.

A més, si unim aquest punt amb l’anterior, pensem que el contingut del nostre canal pot ser difós de manera exponencial, doncs, a major nombre d’espectadors, més possibilitat d’agradar i, per tant, que difonguin els nostres vídeos. Per tant és important plantejar-se si la nostra empresa podria disposar de contingut audiovisual per ser difós mitjançant la plataforma de Youtube: vídeos corporatius, vídeos publicitaris, enregistraments d’esdeveniments, etc.